Новітня технологія 3D Ogranon Anatomy VR – для вивчення анатомії
Виробники 3D Ogranon Anatomy VR постійно вдосконалюють цю унікальну технологію, додаючи нові функціонали. Після чергового придбання ліцензії на право використання програмного забезпечення технології, ЗДМУ отримав можливість запровадити нові функціонали системи повної віртуальної реальності, зокрема, віртуальний узд-датчик, у навчальний процес. Першими з унікальними можливостями прийшли знайомитися викладачі кафедри анатомії людини, оперативної хірургії та топографічної анатомії.
На думку в.о.завідувача кафедри, кандидата медичних наук, доцента Максима Щербакова, 3D –технологія є дуже зручним додатковим інструментом для пояснення нових тем студентам: «Це фактично інтерактивний анатомічний атлас, в котрому представлені всі 15 систем тіла людини. Версія містить модуль рухів людини з анімацією суглобів і кісток. 3D Organon розгортає реалістичні 3D-моделі високої якості зображення, які охоплюють всі аспекти людського тіла. Ми бачимо окремі системи органів, або у комплексі. Можемо поєднувати наприклад, скелетну систему з м’язовою, м’язову – із серцево – судинною. Окремо бачимо судини, нерви.
Вельми цікавою є змога продемонструвати здобувачам освіти можливості рухів в окремих суглобах, а також, які саме м’язи допомагають їх виконувати, взаємодію між кістками та м’язами, м’язами й судинами тошо. Формат 3D дозволяє оглянути з різних боків структуру будь-якого органу, побачити, як рухається будь-який суглоб в трьох площинах. Технологія демонструє відмінності жіночого й чоловічого організмів, а також будову топографічних регіонів людського тіла. Добре видно структури, які розташовані на голові, в ділянці шиї, верхніх та нижніх кінцівок, живота, тазу тощо.
Особливий інтерес у тих, хто знайомиться з програмою, викликають можливості, які відкриває 3D-технологія у площині ультразвукової діагностики, що стає у нагоді, зокрема, під час вивчення топографічної анатомії. Ми бачимо, на якій ділянці тіла треба ставити узд-датчик, одночасно бачимо органи, які потрапляють до цього поля, і ту картинку, яку спостерігає на моніторі лікар УЗД. Таким чином, можна порівняти ці дві картинки на ділянці тіла, що в цей момент досліджується.
Цю програму можна використовувати як шолом віртуальної реальності, начебто опинившись всередині людського організму. Або без шолома - на екрані, що дозволяє викладачеві демонструвати всі структури, наприклад, на онлайн занятті. Студенти бачать зображення на своїх комп’ютерах. Оскільки всі процеси відбуваються в динаміці, то можемо використовувати їх для створення власного відеоконтенту, котрий студентам можна демонструвати на відеоекранах, встановлених в усіх навчальних кімнатах.
3D Ogranon Anatomy VR розширює та урізноманітнює наші можливості викладання анатомії, він є додатком до анатомічного столу Anatomage, який також слугує студентам. Але якщо Anatomage демонструє органи та системи у фіксованому положенні, то 3D Ogranon – у динаміці. Це особливо допомагає кожному візуалізувати та досліджувати анатомію. Наприклад, при вивченні роботи суглобів та м’язів. Але це стосується не тільки опорно-рухового апарату. Зокрема, цікаво розповідати студентам про функції м’язів гортані, спостерігати, як діє кожен з них на голосові зв’язки та на голосову щілину. Це стосується і інших органів та систем.
Обширна база знань, акумульована в програмі 3D Ogranon Anatomy VR ґрунтується на офіційній Terminologia Anatomica, над нею працювали професори та діячі науки зі світовими іменами. Її можливості безмежні. Саме тому здобувачі освіти ЗДМУ пишаються, що такі технології їм доступні».
До слова, в університеті є три 3D Ogranon Anatomy VR - дві системи розташовані у приміщенні нового бібліотечного комплексу і ще одна у Міжкафедральному тренінговому Центрі.
8.02.2023