Сучасна європейська медична освіта базується на широкому застосуванні віртуальних технологій, дистанційного навчання, різного роду стимуляторів і тренажерів. Запорізький державний медичний університет, визначивши пріоритетом входження до європейського освітнього простору, зробив ставку на впровадження інноваційних інформаційних технологій у навчальний процес. Для цього університет має як серйозний інтелектуальний ресурс, так і потужну технічну базу.
Ці дві складові допомогли ЗДМУ виграти гранти у програмах Темпус, Еразмус+ та Горизонт-2020. Разом з партнерами - медичними університетами Великобританії, Швеції, Греції, Чехії, Малайзії, Казахстану, - ЗДМУ реалізує проекти «Проблемно-орієнтоване навчання з використанням віртуальних пацієнтів» та «Training Against Medical Error /Навчання проти медичних помилок». А з медичними університетами Болгарії, Естонії та Туреччини – проект «Кредитна мобільність», який забезпечить взаємний обмін професорсько-викладацьким складом і студентами.
За рахунок гранту ЄС, отриманого для реалізації проекту "ePBLnet", в університеті створено Медичний освітній центр і чотири PBL-аудиторії, обладнані інтерактивними дошками, проекторами, комп'ютерами, ноутбуками, розмножувальною технікою, що дозволило впровадити в навчальний процес технологію віртуальних пацієнтів. Інтерактивна технологія дозволяє студентам за допомогою комп'ютерної моделі реальної клінічної ситуації повноцінно зануритися в діагностичний і лікувальний процес, приймати самостійні рішення з тактики діагностики і лікування, бачити і усвідомлювати наслідки тих чи інших своїх рішень, не порушуючи при цьому прав та безпеки пацієнта. Безумовними перевагами даної технології є також посилення мотивації студентів до навчання і самостійного вивчення матеріалу, наочність, можливість «взяти паузу» в процесі роботи з пацієнтів і отримати необхідну довідкову інформацію, розвиток клінічного мислення.
Під час робочої зустрічі університетів-партнерів, яка днями відбулася в Глазго (Великобританія), представники Запорізького мед університету запропонували ще один проект з подальшого впровадження віртуальних технологій у Європейську медичну освіту. Проект викликав зацікавленість у колег з інших медичних університетів і буде внесений на розгляд Європейської комісії у 2016 році.