З метою підвищення якості підготовки фахівців, конкурентоспроможних на світовому ринку праці, готових до плідної професійної діяльності, за наказом ректора університету № 163 від 10.04.2014, було розпочато роботу з впровадження системи управління якістю згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2008.
Система управління якістю Запорізького державного медико-фармацевтичного університету базується на таких принципах:
1) Орієнтація на замовника. З метою реалізації даного принципу в ЗДМФУ визначено замовників освітніх послуг, якими є: абітурієнти, студенти, їх батьки, організації-роботодавців, МОН та МОЗ України, слухачі курсів, аспіранти (докторанти) тощо; розподілено відповідальність за виявлення їхніх вимог та потреб; визначено шляхи встановлення зворотного зв’язку з замовниками; передбачено дії у випадку їх незадоволеності.
Окрім орієнтації на зовнішнього замовника освітніх послуг, в університеті приділяється чимала увага вимогам внутрішніх замовників, а саме: організаторів процесів, науково-педагогічних кадрів, навчально-допоміжного персоналу, інших працівників університету. Адже, від задоволеності потреб співробітників університету, залежить якість їхньої роботи, а, у результаті, рівень задоволеності замовників освітніх послуг;
2) Лідерство. Керівництво ЗДМФУ забезпечує єдність цілей і напрямків розвитку університету, створює внутрішнє середовище, яке дозволяє усім працівникам бути повною мірою зацікавленими в досягненні цілей у сфері якості;
3) Залучення співробітників. З метою реалізації даного принципу в університеті визначено відповідальність кожного працівника та його особистий внесок у досягнення поставлених цілей; розроблено систему мотивування працівників для належного виконання ними поставлених завдань;
4) Процесний підхід. Згідно з даним принципом, будь-який вид діяльності розглядається як процес, який за допомогою необхідних ресурсів перетворює вхідні дані (вимоги замовника) на вихідні (якість наданих послуг). З цією метою в університеті було:
- виділено 36 процесів, що мають прямий, чи побічний вплив на якість освітніх послуг, які у свою чергу поділяються на мікропроцеси, етапи, операції;
- визначено необхідні ресурси для їх реалізації (науково-педагогічні працівники, інфраструктура та робоче середовище, фінансові ресурси, бібліотечно-інформаційне забезпечення тощо);
5) Системний підхід. Для визначених процесів системи управління якістю було встановлено вхідні та вихідні інформаційні і матеріальні потоки, які забезпечили встановлення зв’язків між даними елементами та управління ними як єдиною системою, що сприяє результативності та ефективності її функціонування;
6) Постійне покращення реалізується за допомогою проведення внутрішніх аудитів, моніторингу та вимірювання процесів, моніторингу якості освітніх послуг, критичного аналізування з боку керівництва, запровадження коригувальних та запобіжних дій;
7) Прийняття рішень на підставі фактів забезпечується систематичним проведенням об’єктивних внутрішніх перевірок, оцінюванням процесів, моніторингом якості освіти;
8) Взаємовигідні відносини з постачальниками. Університет співпрацює з своїми постачальниками (ЗОШ, ВНЗ ІІ-ІІІ рівнів акредитації, заклади охорони здоров’я, субпідрядні організації тощо) з усвідомленням залежності одне від одного, тому їх відносини базуються на взаєморозумінні потреб обох сторін.
За результатами проведеного зовнішнього аудиту Органом з сертифікації систем якості "УКРСЕРТ" 12 червня 2014 року Запорізький державний медичний університет отримав сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008), зареєстрований у Реєстрі Системи сертифікації «РОСУКРСЕРТ» № 8О059-0315-14.
Наявність сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2008 дає гарантію того, що:
- науково-педагогічні працівники, залучені до навчального та виховного процесу, є висококваліфікованими, компетентними, та здатними виконувати доручену роботу на високому рівні;
- існують встановлені методики надання освітніх послуг в галузі охорони здоров’я;
- умови, у яких навчається студент, відповідають встановленим вимогам;
- будь-які невідповідності вимогам, що можуть бути виявленими у роботі, документації, за результатами перевірки успішності студентів тощо, підлягають аналізу, пошуку причин їх появи, усуненню, з метою недопущення їх повторного виникнення.