З 20 по 24 січня 2014 зав. кафедрою медичної та фармацевтичної інформатики та інноваційних технологій, професор, д.фарм.н. Рижов А.А. та доцент кафедри внутрішніх хвороб №3, директор медичного освітнього центру, к.мед.н. Сичов Р.А. взяли участь у семінарі, присвяченому розробці і впровадженню в навчальний процес інноваційних навчальних технологій, що базуються на «віртуальних пацієнтах». Семінар проводився на базі найбільшого спеціалізованого медичного університету Великобританії - Університету Св. Георга (м Лондон). У ньому в різний час навчалися і працювали такі відомі вчені-лікарі, як першовідкривач вакцини проти віспи Едуард Дженнер, анатом Бенджамін Броуді та хірург Джон Фішер.
Під час семінару серію лекцій, присвячених даній проблемі, прочитав провідний спеціаліст університету Св. Георга в галузі проблемно-орієнтованого навчання і віртуальних пацієнтів професор Теренс Алан Полтон. Разом з колегами з Греції, Кіпру, Грузії та Казахстану співробітники ЗДМУ взяли участь у серії майстер-класів, присвячених практичній реалізації технології віртуальних пацієнтів, відвідали університетські центри симуляторів та дистанційного навчання.
В рамках майстер-класів Рижов А.А. і Сичов Р.А. підготували і представили самостійну розробку «віртуального пацієнта» в системі OpenLabyrinth, яка отримала високу оцінку експертів з Університету Св. Георга, а також присутніх на презентації закордонних колег. За результатами тренінгу Сичов Р.А. отримав сертифікат автора «віртуальних пацієнтів», а Рижов А.А. - сертифікат експерта в галузі практичної реалізації технології «віртуальний пацієнт» за допомогою програмної оболонки OpenLabyrinth.
"Віртуальний пацієнт" - це інноваційна інтерактивна технологія навчання, що дозволяє студентам за допомогою комп'ютерної моделі реальної клінічної ситуації повноцінно зануритися в діагностичний і лікувальний процес, приймати самостійні рішення з тактики діагностики і лікування, бачити і усвідомлювати наслідки тих чи інших своїх рішень, не порушуючи при цьому прав та безпеки пацієнта. Безумовними перевагами даної технології є також стимулювання інтересу до самостійного вивчення матеріалу, наочність, можливість «взяти паузу» в процесі роботи з пацієнтів і отримати необхідну довідкову інформацію.
Широке застосування віртуальних технологій, симуляторів і дистанційного навчання є невід'ємною складовою медичної освіти в провідних вузах світу. В Україні ЗДМУ є одним з лідерів впровадження інноваційних інформаційних технологій у навчальний процес, оскільки володіє як серйозним інтелектуальним ресурсом, так і потужною технічною базою.